Aplicacions educatives a Internet

Aplicacions educatives a Internet

dissabte, 4 d’abril de 2009

Ambient de noves tecnologies a l'escola

L'escola Ponent és un centre públic, el qual estava fent pràctiques. La seva metodologia és innovadora, treballen a partir dels interessos dels nens: per projectes, racons de treball i ambients.

Hi ha un ambient concret molt interessant que el realitzen els nens de P5 i 1r de primària, el qual és les noves tecnologies. Aquest ambient el realitzen dos tardes a la setmana i només poden haver-hi 15 nens.

Els objectius d'aquest ambient són:
  • Continuar amb la iniciació del procés d'aprenentatge en l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • L'ús de diferents recursos gràfics per recollir i comunicar les nostres experiències, observacions i contes com el dibuix o la càmera fotogràfica, entre altres.
  • L'experimentació amb tècniques plàstiques i audiovisuals bàsiques: dibuix amb acetat, edició gràfica amb ordinador i imatge, treballant l'alfabet visual: línia, taca, color, enquadrament, punts de vista, llum...
  • L'exploració de diferents instruments: retoladors permanents per a transparències, càmera fotogràfica, ratolí i teclat d'ordinador, per produir missatges escrits o gràfics.
  • La utilització d'instruments tecnològics en els processos creatius per al treball amb fotografia, el vídeo i l'ordinador a través dels programes d'edició de textos, gràfics i presentacions, així com l'expressió audiovisual per crear històries, dibuixar i pintar amb editors gràfics.
I el que fan els nens en aquest espai és desenvolupar diverses activitats simultàniament. Per un costat hi ha els quatre infants que marxen amb la càmera a fotografiar els diferents ambients que es porten a terme dins l'escola en aquell moment. Quan tornen amb les fotografies fan un muntatge amb el programa adient, amb el Windows Movie Maker: trien els rètols que volen posar, les transicions entre fotografies, els fons de pantalla, la música...

D'altre banda, hi ha cinc infants que aquell dia s'han inventat un tros de conte i han de dibuixar la seva part en uns fulls d'acetat amb retoladors permanents. L'últim dia, quan tothom té el seu tros de conte inventat, l'enregistren amb les seves veus amb el programa Audacity. Així, els nens que van a l'ambient de biblioteca el podran escoltar i mirar alhora.

Finalment, hi ha els alumnes que estan amb els ordinadors portàtils, que els ofereix la possibilitat des d'escoltar la música que més els agrada aprenent a fer ús del reproductor de música (Windows Media Player), fins a escollir els jocs que més els vinguin de gust.

Durant les quatre sessions els nens treien on volen anar fins que han passat per totes les opcions possibles dins l'ambient.

És una manera interessant i divertida d'aprendre a fer ús de les noves tecnologies, per això, a continuació poso unes fotos perquè us feu una idea més clara de com és l'espai.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada